Keresés ebben a blogban

2010. szept. 27.

Majonézes tökkrém

Gondoltam itt lenne az ideje kipróbálni valami újdonságot a már megszokott tökfőzelék helyett. Így jött az ötlet a tökkrém elkészítésére. 


Hozzávalók:
  • 1 nagyobb tök
  • majonéz
  • fehér bors (lehet fekete is)
  • 1 fej hagyma (vízben megfőztem, így sokkal lágyabb ízt ad a krémnek)
A tököt megmostam, apró kockákra vágtam és egy kis mogyoró olajon megpirítottam. Az olaj ízlés szerint változhat. Lehetőség szerint érdemes hidegen sajtolt olajat használni. A hagymával együtt összeturmixoltam. Végül majonézzel és a fűszerekkel ízesítettem.
Természetesen a fűszerezés ízlés szerint történik, ezért nem is írtam mértékegységeket. Én általában nem szoktam szigorúan betartani a megadott mennyiségeket, inkább úgy készítek mindent, ami nekem ízlik.
A padlizsán krémet is ezekkel az összetevőkkel készítem, nálam nagyon bevált ez a recept. Tökkel is nagyon ízletes. Érdemes kipróbálni.

Kedves tepertőkrém kedvelők jó hírem van. Egy hét után teljesen olyan íze lett a krémemnek, mint a tepertőkrémnek. Kiváló vegetáriánus alternatíva.

Nincsenek megjegyzések: