Keresés ebben a blogban

2010. okt. 28.

Ananászos sütőtök lekvár

Ma kivettem a dunsztból az új idény lekváromat. Gyorsan közzé is teszem. Még nyáron egy befőzéses könyvben megakadt a szemem ezen a lekváron. Gondoltam ezt ki kell próbálni és meg kell kóstolni. Aztán telt- múlt az idő és végre beköszöntött a sütőtök szezon. Talán másért nem is vártam az őszt, mert nem tartozik a kedvenc évszakaim közé. Nagy nehezen sikerül beszereznem a hozzávalókat. Jobban mondva csak az ananásszal volt gond. A piacon nem kaptam, bejártam a környékbeli zöldségeseket így végül kénytelen voltam megadni magam és egy multiban vettem meg. Az elkészítés nagyon egyszerű. Először is előző éjjel kifőztem az üvegeket (csírátlanítás), hogy legyen idejük kiszáradni. Aztán a nem konzerves ananászomat megszabadítottam a héjától és minden egyébtől, felkockáztam és összeturmixoltam. Szép citromsárga gyümölcslét kaptam. Közben kettévágtam 2 közepes méretű sütőtököt kivájtam a belét és sütőpapírral kibélelt sütőbe tettem. Miután megsült másfél sütőtököt kivájtam a héjából és az ananásszal együtt egy nagy teflon serpenyőbe tettem. Összemelegítettem, megvártam amíg rottyant egyet és éppen kezdett volna pöfékelni majd lekapcsoltam alatta a tűzhelyt és üvegekbe töltöttem. Lezártam és fejjel lefelé pár napra dunsztba tettem. Semmi tartósítószert nem tettem hozzá, szóval remélem eláll. Cukor sincs benne, hiszen már magában az ananász és a sütőtök is elég édes.
Gyorsan elmondom még a rejtélyt is, hogy miért másfél sütőtököt tettem a lekvárba, vagyis mit jelent a másfél. Másfél nálam 3 fél (a két egészhez képest) mivel a negyedik felet úgy döntöttem inkább megeszem most magában. Érdekes, mert sosem voltam oda a sütőtökért pár éve viszont kísérletezek a megszeretésével. Úgy tűnik most sikerült is.


Nincsenek megjegyzések: