Keresés ebben a blogban

2010. okt. 20.

Kókusztejből lett kókuszos macik

Tegnap este gondoltam teszek egy újabb kísérletet a kókusztej készítésére. Az előző próbálkozásom ugyanis kisebb balesettel végződött és a tej sem sikerült. Most újabb lendülettel ismét belevágtam . Ez a próbálkozás már jobb lett, mert most forró vízbe áztattam éjszaka a kókusz reszeléket. Elégedett mégsem vagyok az eredménnyel. A tetején képződött kókuszzsír, ez eddig rendben is volna és így is kell lennie. De (most jön a de) már megint nem kaptam tejre emlékeztető folyadékot a turmixolás után. Inkább olyan vizes löttyöt úszó kókusz darabokkal. Kidobni nem akartam és itt jött a kutatás a sütis könyveimben, hogy akkor mégis mihez kezdjek vele. Persze a macis sütőformámat is ki szerettem volna próbálni így ennek megfelelő süti után kutakodtam. A 100 legjobb muffin- os könyvemben találtam is egy cseresznyés- kókuszos muffin receptet, amiből kihagytam a cseresznyét és megkreáltam végül a kókuszos macikat.

Hozzávalók:
  • 25 dkg tk. tönkölyliszt
  • 4 ek. méz
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszforgács
  • 2 tojás
  • foszfát mentes sütőpor
Ez a majdnem eredeti recept, mert a porcukrot kicseréltem mézre és a sima lisztet tk. lisztre. Ja és persze miért is ne módosítottam volna rajta még valamit. Mivel több kókusz reszelékem, azaz kókuszos löttyöm volt annyi lisztet adtam hozzá, amennyit felvett a tészta.Legközelebb az eredeti recept alapján készítem. Azért  a cukrot és a  lisztet így is le fogom cserélni az én kis kamrámban (azaz beépített szekrényemben) található hozzávalókra. A kókusztejtől pedig egy időre elment a kedvem. Pedig nagyon kíváncsi lennék az ízére és biztosan nagyon finom is. Na majd egy kicsit később, ha újra ihletet kapok hozzá. Addig meg marad a rizstej. Az bevált és el is tudom készíteni, ez pedig igencsak lényeges szempont.


Hát nem lett olyan szépen megformázott maci, de legalább finom. Na jó csak az arcvonásait (szem, orr, száj) hiányolom kicsit. Persze ez lényegtelen esztétikai apróság.

Nincsenek megjegyzések: