Keresés ebben a blogban

2010. nov. 26.

Paradicsomos káposzta

Igen, még mindig a káposzta bűvöletében élek. A múltkori káposztás receptek annyira ízlettek, hogy gondoltam egyet és vettem egy újabb káposztát. A konyha polcomon már régóta árválkodik egy üveg házi befőzésű paradicsomlé. A két alap hozzávalót összetéve jött az ötlet a paradicsomos káposztára. Nagyon finom, hús mentes és már nagyon régen ettem pedig nagyon szeretem a paradicsomos ételeket.

Hozzávalók:
  • paradicsomlé
  • káposzta
  • hagyma
  • olívaolaj
  • egy csipet bors
  • egy kanál kukorica keményítő
A hagymát a káposztával olívaolajon megdinszteltem. Mikor jónak ítéltem felöntöttem vízzel, sóval, borssal (mert ez a kedvenc fűszerem, nem tudtam kihagyni) és puhára főztem. Egy kicsit magára hagytam jó 3/4 óráig, mire visszatértem a konyhába a víz teljesen elpárolgott alóla, de a káposzta megfőtt és szerencsére nem is égett le. Felöntöttem paradicsomlével és összefőztem.  Kicsit híg lett, mivel az egész üveg paradicsomlevet hozzáadtam, így gyorsan kitaláltam egy sűrítési módot. Rántás helyett egy kanál kukorica keményítőt kevertem el csomómentesre és ezt adtam hozzá.Így pont megfelelő sűrűségű lett. Édesíteni sem kellett, a paradicsomlé elég édes volt. Még forrón be is kanalaztam belőle egy bögrényit. Nagyon finom lett, csak azért nem ettem többet, mert meleg volt.

Nincsenek megjegyzések: