Keresés ebben a blogban

2010. nov. 14.

Sütőtök krémleves és csicseriborsó fasírt salátával

Sütőtök krémleves

Igazából nem is biztos, hogy krémleves, amit készítettem. Nagyon egyszerű és viszonylag gyors recept. Megsütöttem a kettévágott és kibelezett tököt. A második félnél az is eszembe jutott, hogy milyen jó lenne a magját megenni. Így azt egy kis tányérban a radiátorra tettem száradni.  A megsült tököt pürésítettem, összekevertem 5-6 evőkanál házi natúr joghurttal. Végül egy kis gyömbérrel és fahéjjal ízesítettem. Igazán nem bonyolult. A kisgyerekek is biztos imádnák. Hidegen és melegen is fogyasztható.




Csicseriborsó fasírt (falafel)

Hozzávalók:
  • csicseriborsó
  • víz
  • 1 beáztatott kenyér
  • 2 tojás
  • nálam gyros fűszer (az eredeti receptben teljesen más a fűszerezés) 

A csicseriborsót egy napig áztattam, majd egy kis sós vízben megfőztem. Én egy óra után döntöttem úgy, hogy már elég puha. A pépesítés viszont  komoly kihívást jelentett. Egy idő után, amikor sem turmix-szal sem botmixerrel nem sikerült elérnem a kívánt állagot fel is adtam. Így maradtak egész csicseriborsók is a fasírtomban. Legközelebb biztosan tovább főzöm és akkor a pépesítés is könnyebben megy majd. Legalább nem csak az ízélmény marad meg, hanem esztétikailag is megfelelő lesz. Ehhez hozzáadtam egy szelet beáztatott kenyeret, 2 tojás és gyros fűszerkeverékkel ízesítettem. Kis gombócokat formáztam belőle és egy kizsírozott tepsiben megsütöttem. Ezt anyukámtól láttam, ő sem olajban süti ki. Legalább nem tocsog a fasírt a felesleges zsiradéktól.



+ Saláta

Hozzávalók:
  • 1 káposzta
  • 1 kígyó uborka
  • házi natúr joghurt
  • fokhagyma por (vagy fokhagyma)
  • kapor 
 A káposztát és az uborkát kis kockákra szeltem. Egy nagyobb tálba tettem. Házi natúr joghurttal összekevertem, végül pedig kaporral és fokhagyma porral ízesítettem. Rögtön meg is kóstoltam. Így is finom volt, de másnap a hűtőben már jobban összeérnek az ízek benne.

Ez most egy igazi vega menü lett. Nekem nem is hiányzott a hús belőle.

Nincsenek megjegyzések: