Keresés ebben a blogban

2011. jan. 12.

Burgonya krémleves

Ez egy egyszerű, gyors és sok hozzávalót nem igénylő recept. Szívesen ettem volna egy kis levest. Burgonyából pedig mindig van nálam otthon pár darab. Nem vagyok nagy leves rajongó és ha már leves, akkor is inkább a krémlevesek mellett döntök, ha van választási lehetőségem. Így jött a sima krumpli leves helyett a burgonya krémleves ötlete is.

Meghámoztam 6-8 szem nagyobb burgonyát, alaposan megmostam és felkockáztam. Nagyobb darabokra felszeltem egy vöröshagymát is, ezeket együtt sós vízbe feltettem főni. Amikor megpuhult a burgonya és a vöröshagyma, akkor az egészet félretettem a tűzhelyről még melegen egy deszkára. Botmixerrel pürésítettem. Még egy kis sóval és borssal ízesítettem. Adtam hozzá egy kis tejet és vizet is, mert elég sűrű lett. Pár percre még visszatettem főni éppen csak, hogy rottyanjon még egyet. El is készült a krémleves. A tetejére szórt pirított kenyér és pirított szalonna kockákkal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: