Keresés ebben a blogban

2011. jan. 25.

Gombás köles kása

Nemrég vettem egy zacskó kölest. Már több főzős műsorban láttam, hogy készítettek belőle pár ételt. Felkeltette a kíváncsiságom, mivel még sosem kóstoltam. Csak a kacagó galambunk evett ilyesmit :-) Most viszont, hogy egészségesebben étkezem arra gondoltam én is megkóstolhatnám. Valami egyszerű ételt szerettem volna először elkészíteni belőle. Így született a köles kása ötlete. Persze nem csak magában egy kis gombával dobtam fel.

Egy kis olíva olajon megpirítottam egy fej felaprított vöröshagymát és kb. 6 db felkockázott csiperkét. Amikor elkészült félretettem várakozni, amíg újra rá nem kerül a sor. Szintén olíva olajon megpirítottam a kölest, mint ahogyan a rizst készítem elő. Pirítás után sós vízben feltettem főni. Elég gyorsan elkészült. A kész kölest összekevertem a várakozó vöröshagymás gombával. Végül pedig egy kis borssal ízesítettem. Igazán gyors köret és nem árt egy kis változatosság néha. Következtetésem: finom a köles (legalábbis nekem ízlett), szóval valószínűleg fogok még ilyen ételt készíteni...

Nincsenek megjegyzések: