Keresés ebben a blogban

2011. jan. 20.

Kakaós keksz

Szeretem az egyszerű és gyors ropogtatni valókat. Most éppen egy kekszre esett a választásom. Az alap ötlet a Blikk Nők konyha 2011/01-es számából származik. A lap végén Így is lehet! címmel pár keksz recept található. A hozzá tartozó kedvcsináló szöveg pedig a következő: "Megmutatjuk, hogyan készíthet egészséges hozzávalókból, kevés munkával isteni kekszeket." Csábítóan hangzik, nem is bírtam ellenállni, hogy ki ne próbáljam...

Hozzávalók:
  • 16 dkg tk. liszt
  • 1/2 tk sütőpor (nálam foszfát mentes)
  • 10 dkg barna cukor (nálam 4 ek. méz, aki édesebben szereti értelem szerűen ennél több)
  • csipet só
  • 5 dkg melasz (kihagytam, ugyanis ez a cukorgyártás egyik mellékterméke, ha cukrot nem teszek bele ezt minek tenném?)
  • 8 dkg vaj
  • 1 tojássárgája
  • 5 dkg olvasztott étcsokoládé (5 púpozott ek. kakaóporra cseréltem)
A recept eredeti neve: Csokis keksz melasszal

Keverjük össze 16 dkg teljes kiőrlésű lisztet 1/2 tk sütőporral, 5 púpozott tk kakaóporral 4 ek mézzel és egy csipet sóval. Dolgozzuk simára 8 dkg vajjal és 1 tojássárgájával. Csomagoljuk fóliába a tésztát, tegyük a hűtőbe 20 percre, majd formázzunk belőle hengert és szeleteljük fel. Itt egy kicsit eltértem az útmutatótól, mert megpróbáltam kinyújtani és virágformával kiszaggatni. Ez a tészta nem igazán alkalmas nyújtásra, mert széttöredezett közben (nem tudom szakszavakkal megfogalmazni sajnos). Azért pár virágot készítettem, de feladtam és visszatértem az eredeti henger felszeletelős módra. Lapítsuk össze a szeleteket és 150 fokos sütőben süssük 12-15 percig.

Kakaós keksz
Kakaós keksz új elrendezésben
Kakaós keksz közeli

Utólag is elnézést a képekért. Sajnos ma elég borongós idő volt, így nem voltak a legjobb fényviszonyok a lakásba a fényképezéshez. Vagy csak egy profi gép kellene? Azért próbáltam a legelőnyösebb képeket kiválasztani és a legtöbbet kihozni az adott körülmények között a kekszekből...

Nincsenek megjegyzések: