Keresés ebben a blogban

2011. jan. 30.

Lenmagos zsemle

Volt még itthon egy élesztőm és azon gondolkodtam mihez kezdjek vele. A legegyszerűbbnek és legkézenfekvőbbnek a kenyér bizonyult. Nem is gondolkodtam sokáig, hanem nekiálltam bedagasztani a kenyerem. Eredetileg egy bagettet képzeltem el, csak amikor megláttam a megkelt tésztát történt valami és beugrott, hogy inkább zsemlét kellene készítenem. Még ezt sem próbáltam soha, így aztán hagytam magam lebeszélni a bagettről és végül zsemléket formáztam...

Hozzávalók:
  • liszt (nálam tk. tönköly és fehér liszt keveréke)
  • élesztő
  • tej
  • méz
  • 1 csipet só
  • víz
  • lenmag a zsemle tetejére
Az élesztőt langyos mézes tejben felfuttattam. A szilárd hozzávalókat (só és lisztek) egyenletesen elkevertem a kelesztő tálamban. Majd a felfuttatott élesztőt hozzákevertem. Folyamatosan öntöttem hozzá egy kevés vizet, de ügyeltem arra, hogy csak annyi víz kerüljön a tésztába amennyire valóban szükség van. A tésztát jól ki kell dolgozni és akkor készül el, amikor már elválik az edény falától és a kezünk is tiszta. Meleg helyen kb. 1 óráig a kétszeresére kelesztettem, ezután átgyúrtam a tésztát és attól függően, hogy mekkora adagot készítettünk egyenlőre részekre elosztjuk. A tésztadarabkákat egyenként meggömbölygettem, majd kizsírozott sütőlemezre sorakoztattam őket. Keresztet vágtam mindegyik tetejére, vízzel megkentem őket és lenmaggal megszórtam őket. 150 fokos légkeveréses sütőben megsütöttem a zsemléimet.

Első zsemléim
Kosárkában
Átrendezve
1 zsemle
Szendvics szalámival és zsázsa csírával

Nincsenek megjegyzések: