Keresés ebben a blogban

2011. febr. 24.

Velence pizza

Van egy különös szokásom, mégpedig az hogy általában begyűjtöm az étel házhoz szállítós papírokat, de sosem rendelek belőlük. Amit csak lehet és úgy gondolom meg is tudok csinálni inkább nekilátok és  elkészítem a házi változatát. Ennek pedig 2 oka van: szeretek a konyhában sürögni-forogni és amit én  készítek el abban csak az van amit én tettem bele. Akkor miért gyűjtöm ezeket a papírokat? Egyszerű ihlet merítésként. Most jött el az ideje annak, hogy a pizzás papírjaimat elővegyem és kiválasszak közülük egy szimpatikusat. Most éppen a Velence fantázianevűre esett a választásom, de több, mint valószínű, hogy fogok még pizzát sütni.

A mai pizza sütési akciómhoz Benc-E-mőke tegnapi calzone-ja és pizza golyói hozták meg a kedvet!

A pizza tészta:

25 dkg lisztet, langyos mézes vízben felfuttatott 2 dkg élesztővel, kávéskanálnyi sóval, 2 ek. tejjel, 2 ek. olajjal és annyi vízzel, hogy félkemény tésztát adjuk összegyúrjuk, megkelesztjük.

Feltét:
  • tejfölös alap(tejfölt megszórtam pizza fűszerkeverékkel és szárított kaporral, nálam ez lett a tejfölös alap)
  • szalámi (+ egy kis házi kolbász)
  • füstölt bacon
  • hagyma
  • főtt tojás
  • sajt
Ja és el ne felejtsek beszámolni arról is (mert tegnap csak megemlítettem és nem részleteztem), hogy nagy dolog történt a konyhámban. Végre felszerelésre került a páraelszívóm, ja és nem csak fel lett szerelve hanem működik is. :-)))) Végre nem lesz párás az egész konyha, ha főzni támad kedvem! Lehet másnak ez nem nagy dolog, de én már igen régóta várok erre... Nem túlzok, ha azt mondom, hogy kb. 5 éve! Szóval megszépült az én kis konyhám, ennek örömére gyorsan ki is takarítottam, de alaposan ám! Most már csak egy festés hiányzik, de mivel nem teljesülhet minden kívánságom egyszerre így erre várok még picit.



Nagyon laktató!

    4 megjegyzés:

    Emoke írta...

    :))) egészségedre! Én is gyűjtöm ám, bár én rendelnék belőle, de Bence nem engedi :D:D Páraelszívóhoz gratula!! Mi ablakot nyitunk :D

    Kati írta...

    Panna, ezt nagyon megkivántam, rég nem ettem pizzát., nagyon szép a tányérod színe is, tetszik, olzan napfényes. Gratula a konyhád megszépüléséhez!

    Tücsök Bogár írta...

    Ez is nagyon finom lehet!

    Panna írta...

    Emőke,

    Köszönöm! Hát ez a Bence:-) de remélem legalább süt Neked helyette valami finomságot;-))
    Nálam sajnos nem lehet télen ablakot nyitni, régi nyílászáróim vannak és sajnos már így sem passzentosak...

    Kati,

    Igen praktikus ez a feltét, nem is kellett hozzá boltba mennem, csak a hűtőben szétnézni. Bár direkt ezért erre esett a választásom.
    Pedig egy egyerű műanyag tányér ám.. de én is nagyon szeretem a színét (van még citromsárga és zöld is). Jó kis kollekció!

    Tücsök Bogár,

    Nekem bevált, de a Tiéd azért sokkal egészségesebbnek tűnt! Na majd ki is próbálom!