Keresés ebben a blogban

2011. márc. 7.

Bacon-ös rudak

Már régóta tervezem, hogy bacon-ös rudakat fogok készíteni. Most végre elérkezett az idő és belevágtam. A tésztához és a formázáshoz Stahl Judit Aszalt paradicsomos rúdjai adták az ötletet és az ihletet. Már ideje lesz valami sósat is készítenem, mert annyi édességet ettem és készítettem az utóbbi időben, hogy el sem fogjátok nekem hinni, hogy nem is vagyok édesszájú és a sós dolgokat sokkal jobban szeretem...

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 25 dkg finomliszt
  • 1 ek. sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1/2 dl olaj
  • 2 dl tej
A kenéshez: 1 tojássárgája

Töltelék:
  • bacon
  • ketchup
  • szárított oregáno
Elkészítés:
  1.  A tésztához a lisztet, a sütőpor és a sót elkeverjük egy tálba. Az olajat és a tejet összevegyítjük egy külön edényben, majd hozzáadjuk a liszthez. Összegyúrjuk a tésztát.
  2. A kész tésztát lisztezett deszkán téglalappá nyújtjuk. Megkenjük ketchup-al, megszórjuk oregánoval és ráhelyezzük a bacon csíkokat. A csíkok mentén felvágjuk a tésztát. A csíkokat félbe hajtjuk, ezeket pedig a végeinél megfogjuk és megpederjük őket. Az így kapott spirálokat kb. 3 cm-es távolságban elhelyezzük a tepsiben.
  3. Végül 1 felvert tojássárgájával megkenjük a rudak tetejét és megsütjük őket!
Szombati leves mellé második fogásként készítettem ezt a ropogtatni valót. Még idejében úgy döntöttem, hogy 25 dkg lisztből túl kevés készülne, így megdupláztam minden összetevőt a tészta begyúrásakor. És, hogy milyen jól tettem, rögtön el is mondom. Készítettem még pár sajtos rudat is. Ezt kisebb tésztából csavartam, a belsejét pedig megkentem vajjal, megszórtam sajttal. Így vágtam csíkokra. Majd tojássárgájával megkentem a tetejét és szezámmaggal  is megszórtam. Olyan kapós volt, hogy alig maradt pár darab belőle ebéd után. Viszont az íze nagyon jó volt. Így gondoltam egyet és arra jutottam kellene ebből a finomságból még sütni egy adagot. Gyorsan elővettem a fagyasztóból egy leveles tésztát, hogy ennyivel is kevesebbet kelljen bajlódni és sütöttem még egy adag bacon-öst. Ez sem menekülhetett és az elődei sorsára jutott :-))

A nagyobb az első adag bacon-ös, a kisebbek pedig már a reprodukciók 
Sajtos rudak

    2 megjegyzés:

    Ditta tortái írta...

    Fincsi lehet nagyon:-)

    Panna írta...

    Ditta,

    Nálunk nagyon kapós volt! Próbáld ki bátran!