Keresés ebben a blogban

2011. márc. 2.

Puncs fagyi

A rossz időre való tekintettel még csak most fogyott el a madártej fagyink, amit kb. 1 hónapja készítettem.  Ha nyár lenne már biztosan rég elkészíthettem volna az újabb adagot, de most nem voltunk olyan mohók.  Persze azért az üresen maradt fagyis doboz láttán emlékeztettek az itthoniak, hogy ígértem nekik valamit. Mégpedig azt, hogy a következő adag puncs fagylalt lesz. Az enyhe célozgatást vettem is és recept keresőbe indultam a neten. Elsőnek Lilahangya puncs fagyiját fedeztem fel és annyira meg is tetszett, hogy el is készítettem. A hozzávalók mennyiségén annyit változtattam, hogy külön kérésre jóóó sok mazsolát tettem bele. Az elkészítés menetét most kivételesen nem írom le, olvassátok el Lilahanygyánál, ha kedvet kaptatok hozzá... Az egyetlen érdekesség pedig amit még hozzáfűznék a mondókámhoz, hogy én nem szeretem a puncs fagyit... de majd készítek olyant is, ami az én kedvemre való lesz!

Hozzávalók:
  • 200 g mazsola
  • 1,5 kis üveg rumaroma
  • 2 dl tejszín
  • 3 dl tej
  • 4 tojás sárgája
  • 4 ek. cukor
  • 1 vaníliás cukor
Puncs fagyi habcsókkal a tetején

7 megjegyzés:

Viki írta...

Fagyit ilyenkor ??? --- na és ilyen keveset ???? --- Nekem jöhetne vödör szám, mindegy télvan-é vagy nyár :))

Nagyon guszta.

Panna írta...

Igen, fagyit. Én már eléggé unom a telet és a szürke hétköznapokat. Ezért úgy gondoltam egy kis nyarat csempészek a fagyival a télbe. No meg szerencsére torokfájósak sem vagyunk!

Tücsök Bogár írta...

Imádom a puncs fagyit. Sajna nálunk csak a mazsolátlannak van keletje.
Ha tennél még a tálkába minimum 2-3 gombócot és gurítanád hozzám megköszönném. :)
Azt szeretném megkérdezni, hogy mitől lett ilyen színe a fagyinak?

Panna írta...

Tücsökbogár,

Rendben, küldök Neked fagyit én pedig cserébe kérek mazsolát, mert én meg a puncsot nem szeretem. Mit szólsz? Jó üzlet?
Nem vagyok rá büszke (mert nem szeretem a mesterséges anyagokat), de bevallom ételfestéktől lett ilyen a színe. Tettem bele málna fagyit is, de az nem volt elég így jött a festék, ettől meg már inkább málna fagyi színű lett.

Panna írta...

Most látom, hogy elírtam. Szóval nem málna fagyit, hanem málna szörpöt tettem bele először...

Tücsök Bogár írta...

Küldöm a mazsolát! :)
Egy ötlet, hogy ne vigye el a fagyid ízét a málna. Én még egy evőkanál puncs pudingport (főzés nélkülit)szoktam hozzá tenni. Szerintem tökéletes színt és ízt ad neki.

Panna írta...

Tücsök Bogár,

Én meg küldöm a fagyit! :-))
Köszönöm a jó tanácsot! Ezt tényleg meg fogom fogadni, mert a színnel és az ízzel sem voltam annyira megelégedve (még szerencse, hogy én nem vagyok puncs fagyi kedvelő... így nem nekem kellett megenni). Legközelebb már én is inkább puding porral próbálkozok!