Keresés ebben a blogban

2011. márc. 11.

Teás, kókuszos muffin

Tegnap tette közkinccsé Kati ezt a muffin receptet. Nekem pedig annyira megtetszett, hogy ma már meg is sütöttem. Annyi különbséggel, hogy ő rooibos teát használt hozzá. Nekem viszont csak szálas gyógyteáim és szálas fehér teám van itthon. Rooibost csak jövő héten veszek, de addig nem akartam várni ezzel a csábító muffinnal. Így arra jutottam, hogy elkészítem fehér teával és így is tettem.

Hozzávalók:
  • 25 dkg  liszt (nálam tk. tönköly)
  • 1,5 kiskanál sütőpor (foszfát mentes)
  • csipet só
  • 10 dkg cukor (nálam 5 ek. méz)
  • 1 tojás
  • 2 dl tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 2 plikk Rooibos tea (sikerült megfejtenem :-))) tehát a plikk= filter, nálam 1 marék szálas fehér tea)
  • 5 ek. kókusz
 Elkészítés:
  1. Egy tálba kimérem a száraz hozzávalókat, azaz a lisztet, a sütőport, a szálas fehér teát (ezt kicsit össze kell morzsolni, mert elég nagy darabokban van) és én még tettem bele egy csipet sót is, ez Katinál nincs az összetevők listáján, de szerintem ártani nem ártott neki. Ezeket összekevertem.
  2.  Közben felforraltam a 2 dl tejet (mert én házi tejet használok és azt nem célszerű nyersen fogyasztani). A meleg tejbe belekanalaztam 5 ek. kókusz reszeléket és kb. 10 percig állni hagytam.
  3. A vajat felolvasztottam, hozzáadtam a mézet és a tojást és összekevertem ezeket is.
  4. Az összes hozzávalót egy tálba öntöttem, jól elkevertem őket és már mehettek is a sütőbe.
 Kati, finom lett! Köszönet a receptért! Nálam is a kókusz lett a dominánsabb íz, de én nem bánom, mert szeretem...


8 megjegyzés:

Kati írta...

Panna, a héten már te vagy a második, aki a receptjeim alapján készített el valamilyen ételt, hidd el nagyon jól esik ezt látni, hallani, hogy van értelme írni a blogot.
Nagyon szépek lettek a muffinjaid, azt olvastam valahol, hogy ha szálasabb a tea, akkor mozsárban porrá kell törni, hogy ne csikorogjon a fogunk között. Igen jól fejtetted meg a plikket, az a filter, csak nálunk románoson mondjuk így.Köszi, hogy szóltál, ki is javítom, hogy más is értse.

Panna írta...

Kati,

Hát persze, hogy van értelme írnod a blogod! Sok jó recept van benne és nekem különösen tetszik, hogy általad megismerkedhetek az erdélyi ételekkel és ízvilággal! No meg pár román kifejezéssel (lásd plikk). Nem volt olyan nehéz kitalálni. Nekem így még jobban is tetszik, hogy így írtad.
Még van ám olyan recept Nálad, amit kinéztem magamnak. Ilyen például a legutóbbi levesed.. Csak ugye a laska elkészítése időigényes, így még nem szántam rá magam.

Tücsök Bogár írta...

Jó kókuszos ez a muffin! :))) És a kapszlija is nagyon tetszik!

Panna írta...

Tücsök Bogár,

Tényleg jó kókuszos, el is nyomja a tea füvet, de nagyon jó.
A kapszlikat még Valentin nap környékén vettem, akkor még minden szívecskés lázban égett. Csak eddig nem sikerült felavatnom őket!

Ditta tortái írta...

Nekem is nagyon tetszik,biztos nagyon fincsi is,kérhetek egy pár darabot?:-)

Panna írta...

Ditta,

Ez a 3 elég lesz vagy kérsz még? :-)

Ami írta...

Nagyon guszta, én fekete teából sütöttem muffint, és ezt is ki fogom egyszer próbálni :)

Panna írta...

Ami,

Köszönöm! Próbáld ki, tényleg finom! A fekete teás sem hangzik rosszul..