Keresés ebben a blogban

2011. ápr. 26.

Csalán főzelék

Barbinál láttam meg ezt a számomra különleges főzelék recept. Említettem már, hogy nagy főzelék rajongó vagyok. Gondoltam kipróbálom. Miért ne? Úgyis kíváncsi voltam rá, hogy milyen íze van a csalánnak. Na most megtudtam. A történethez még annyi tartozik, hogy most készült húsvét alatt, amikor hazamentem anyukámékhoz. Őt kezdtem el nyaggatni, hogy készítse el nekem. Szerencsére vevő volt az ötletemre. Én pedig, hogy ő se járjon rosszul szedtem hozzá csalánt (természetesen kesztyűben) és meg is mostam. Abálódni is én tettem föl és néha meg is kevergettem. Így végül közösen készítettük el, úgy mint egy spenót főzeléket. 

Hozzávalók:
  • csalán 
  • fokhagyma  (3-4 gerezd)
  • só, ételízesítő
  • tej
  • liszt
A csalánt jó alaposan átmostam. Majd vízben feltettem főni. A fokhagymát apróra szeltem és egy kevés olajon megpirítottam. Hozzáadtam 2 evőkanál lisztet, felöntöttem tejjel és csomómentesre kevertem. Majd ebbe az alapba került bele a csalán, besűrűsödésig kevergettem és már el is készült a finom főzelék.Nekem nem hasonlított teljes mértékben a spenótra, de ízlett. Apukám még az elején lelkes volt, hogy majd ő is eszik, sőt még csalánt is segített szedni, de a kóstolásnál kicsit alábbhagyott a lelkesedése. Ugyanis épp jégkrém evés közben zavartam meg és szegény arról panaszkodott, hogy most elrontotta a szája ízét :)) Úgy tudtam sajnálni :)) Ja és a csalán főző levet pedig megittuk teának, hogy az se vesszen kárba.

Csalán főzelék
Anyukám tojás fája
Húsvétra gyarapodott a család is :))) kotlósanyó jóvoltából

8 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Ln még soha nem ettem csalánt semmilyen formába,de megkóstolnám:-),a csibék nagyon aranyosak!:-)

Barbi konyhája írta...

Örülök, hogy megkóstoltad! Nagyon-nagyon egészséges amellett, hogy finom!
Édesek a kiscsibék!! :D

Emoke írta...

Asszem ezt kihagynám. :D Bár főzelékes vagyok, de nemtom elképzelni milyen is ez. :)
A tojásfa és a kiscsibék nagyon édesek!!!! :)

Panna írta...

Ditta, Barbi, Emőke,

Köszönöm a kiscsibék nevében is :)) Leginkább én is kíváncsiságból kóstoltam meg, mert előtte sose ettem, de láttam már pár helyen. Na meg én is tudtam a csalánról, hogy sok vas is van benne. Gondoltam egy próbát megér. Nekem ízlett is :))Szerintem fogok még enni...

Kati írta...

Mi csalánlevest szoktunk készíteni füstölt sonkával, nincs is annál finomabb. De a te főzeléked is guszta.

Panna írta...

Kati ha felteszed majd a csalánleves receptjét ki fogom próbálni. Nyitott vagyok minden újdonságra és zöldre :))

Császár Erus írta...

Ma délután sétára kelt a kis családunk és szettünk és holnap csalán főzelék lesz nálunk is. Köszönet neked, mert eszembe juttattad:)

Panna írta...

Erus,

Szívesen! De jó, a mozgás is meg volt és gyűjtögettetek is közben. Így kell csinálni, összekötni a kellemest a hasznossal :))