Keresés ebben a blogban

2011. júl. 9.

Amerikai palacsinta

Számos recept van Tücsök Bogárnál, amit már kinéztem magamnak. Így voltam az Amerikai palacsintával is. Már jó ideje leírtam a receptjét, de a megfelelő alaklomra vártam, a megsütésével. Most el is jött. Mi vacsorára ettük, szilva lekvárral, de anyukám csinált magának kakaósat is :)) A rendes palacsintát néha elbénázom, de ez így elsőre is nagyon jól sikerült. :)) és a legelsőt sem kellett cukrosan megennem :))

Hozzávalók:
  • 3 dkg olvasztott vaj
  • 20 dkg liszt
  • 1 tk. cukor
  • 2 tk. sütőpor
  • 3 dl tej
  • 2 db tojás
A vajat megolvasztottam, összekevertem a cukorral, sóval és a sütőporral. Beleütöttem a 2 tojást és ezzel is összekevertem. Hozzáadtam a kimért lisztet és ezzel is elkevertem, amennyire tudtam. Majd apránként hozzáadagoltam a tejet, közben pedig folyamatosan kevergettem, hogy csomómentes tésztát kapjak. Ez így sűrűbb is lett, mint a sima palacsinta tészta. Egy adagnak most első sütésre kb. fél merőkanálnyit tettem. Amikor kis buborékok jelentek meg az egész tésztám felületén akkor fordítottam át a másik oldalára. Így pont jók lettek. Szóval sikerült eltalálnom mikor sül át az első oldal. Nagyon gyorsan sül :)) Nálam most 12 db lett.

10 megjegyzés:

Emoke írta...

Egyre járt az agyunk! :) Nagyon guszta!! :)

Panna írta...

Emőke,

Nagyon úgy tűnik :)) A tiéd is guszta nagyon ;)) Nálunk sajnos túl gyorsan elfogyott :((

Ditta tortái írta...

Hú de guszta Panna,és a fotó is nagyon szép lett!:-)

Panna írta...

Ditta,

Köszönöm :)))

Névtelen írta...

Én is imádom az amerikai palacsintát, gyönyörű a fotód!
Majd nézz be hozzám, vár rád egy meglepetés! :)

Panna írta...

Flóra,

Köszönöm :)) és megyek!!

Katucikonyha, írta...

Hmm, de szeretem. Főleg áfonyával, de málnával is imádom. Tudnak élni az amcsik :-)

Panna írta...

Katicikonyha,

Szerintem is nagyon finom :)) Mondasz valamit ezekről az amcsikról, bár meg is látszik rajtuk, hogy nem kímélik a vonalaikat :))

Tücsök Bogár írta...

Örülök, hogy tetszett a recept. Annak meg még jobban, hogy ízlett is! :) A fotó gyönyörű! Azok a málnaszemek... Nagyon sóhajtozó smile! :))

Panna írta...

Tücsök Bogár,

Annyira tetszett a recept, hogy azóta már többször is sütöttem :)) Nagy kedvenc lett :)) Köszönöm! :))