Keresés ebben a blogban

2011. aug. 16.

Fekete-erdő torta

Az utóbbi napokban annyi minden történt, hogy egyszerűen nem volt időm a blogra is. Most viszont itt vagyok és pótolom a lemaradásaimat, mert az van bőven :))

Anyukám a napokban ünnepelte a születésnapját, így megleptem egy tortával. Gondoltam kinézek valahol egy jó kis receptet és majd elkészítem neki. Aztán az egész olyan spontán módon alakult, hogy mégsem kerestem előre receptet. Viszont megkaptuk az új Rama Süteményeskönyvet. Nekem nagyon tetszik ez az új kiadvány, sok jó recept van benne. A tortát is innét választottam végül.

Hozzávalók a tésztához:
  • 18 dkg liszt
  • 15 dkg Rama
  • 12 dkg porcukor
  • 3 tojás
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 2 ek. kakaópor
A krémhez:
  • 1 csomag hidegen elkészíthető vaníliás pudingpor 
  • 3 dl tej
  • 5 dl hideg tejszín
  •  1 csomag Dr. Oetker Habfixáló (nálam 1-1 ek. keményítő)
  •  1 üveg meggybefőtt
  • 1 ek keményítő
  • 2 csomag vanillincukor
  • 3 dkg cukor
Elkészítés:

A puha Ramat a porcukorral habosítjuk, a tojásokat egyenként hozzáadva tovább habosítjuk. A lisztet a sütőporral és a kakaóporral elkeverjük, a margarinos részbe forgatjuk. Egy kb. 24 cm átmérőjű csatos tortakarikát körbe kibélelünk papírcsíkokkal (én margarinnal kikentem és liszteztem), és a masszát egyenletesen elkenjük benne. 170 C-ra előmelegített sütőben 40-50 percig sütjük. Amikor langyosra hűlt levesszük róla a tortakarikát.
 A meggybefőttet a levével együtt használjuk fel. A keményítőt, a cukrot és egy kis levet simára keverünk, a többit a meggyszemekkel együtt egy lábasban felforraljuk. Amikor forr, a keményítős résszel besűrítjük, majd hagyjuk kihűlni. Az előre behűtött tejszínt a vanillincukorral kemény habbá verjük, majd a habfixálót is hozzáadjuk. (én a tejszínt 1 ek. keményítővel együtt vertem fel, majd pár percre a hűtőbe tettem) A pudingport a tejjel (nálam + 1 ek. keményítővel is) simára keverjük (szintén pár percig hűtőbe tettem), majd a tejszínhabbal összekeverjük.
A kihűlt tortalapot 2 lapba vágjuk, és a vaníliakrém 2/3 részével és a meggytöltelékkel megtöltjük (alulra a meggy, fölé a vaníliás krém). A felső lapra a vaníliakrémet csöves nyomózsákból  kis tüskéknek formázzuk. A torta tetejét meggyszemekkel, kakaóporral, csokoládéval díszíthetjük. Tegyük hűtőbe, hogy az ízek összeérjenek.

Megjegyzés: Nekem túl sok lett a vaníliakrém. Kb. 1/3-a megmaradt. Vagy kevesebb krémet kell készíteni, vagy mint én fagyasztóba tenni felhasználásig. A torta amúgy szerintem nagyon finom, nem túl édes, nem túl krémes. Pont jó. Még az is repetázott belőle, aki először azért nem merte megkóstolni mert félt, hogy nagyon édes :)) 


13 megjegyzés:

Angi Angéla írta...

Nagyon szép lett a torta, anyukádnak meg ha utólag is de boldog szülinapot!

Panna írta...

Angi Angéla,

Köszönöm, anya nevében is :)) Most én is elégedett vagyok a tortámmal :))

trollanyu írta...

Anyukádnak boldog szülinapot:) Nagyon szépséges habos lett a tortád, az ilyeneket szeretem én megenni, a fondantos szépségeket meg inkább nézegetni. Ügyes vagy, biztos örült anyukád:)

Mrita írta...

Csodálatosan szép a tortád, édesanyádnak pedig boldog szülinapot!

Katucikonyha, írta...

Anyukád örülhetett, nagyon szép lett, Isten éltesse sokáig! Büszke lehet a lányára! :-)

Petra írta...

Gyönyörű tortát készítettél! Isten éltesse anyukádat! :)))

Barbi konyhája írta...

Panna, nagyon boldog születésnapot kívánok Anyukádnak!!!
A torta gyönyörű, nagyon ügyes vagy! Én tortáknak nehezen állok neki mert mindig szétcsúsznak, vagy ferdék lesznek, valahogy nem megy ez még nekem! :))

Panna írta...

Trollanyu,

Köszönjük szépen! Én a fondantost is szívesen megenném, de ahhoz, hogy azt kipróbáljam még nem szedtem össze a bátorságom!

Mrita,

Anya nevében is köszönöm :))

Katucikonyha,

Köszönöm szépen a dicséretet és a köszöntést! :))

Petra,

Neked is köszönjük, aranyos vagy!

Barbi,

Köszönjük!! Olyan gyönyörű sütiket tudsz sütni, szerintem egy torta sem lehet Neked akadály, állj csak neki bátran, menni fog!

imoatti írta...

Szep lett en is kerek belole.

Kati írta...

Isten éltesse anyukádat így utólag is, csodás tortát sütöttél.

Panna írta...

Imoatti,

Köszönöm :)) Szívesen meghívlak egy szeletre, ha ízlik akár többre is :))

Kati,

Köszönjük szépen Neked is :))

Ditta tortái írta...

Panna,nagyon boldog születésnapot anyukádnak!A torta nagyon szép lett nagyon ügyes vagy,látod kár volt izgulnod!:-)

Panna írta...

Ditta,

Köszönjük a köszöntést! Aranyos vagy!! Igazad van, tényleg kár volt izgulni, de a siker a jó recepten is múlott és azon is, hogy most egy nagyon szép tortát szerettem volna készíteni anyának :))