Keresés ebben a blogban

2011. aug. 30.

Te mit teszel az egészségedért és a környezetedért?

Katucikonyhától kaptam meg ezt a játékot. Nem felejtettem el, csak eddig mindig mást posztoltam helyette. Most pótolóm ezt az elmaradásomat is.


Tehát a kérdés, hogy te mit teszel az egészségedért és a környezetedért?

  1. A szemetet szelektíven gyűjtöm,amit csak tudok azt különválogatom, ha szükséges még el is mosogatom (persze nem külön együtt a többi mosogatnivalóval).
  2. Befőttes üvegeket a kicsiket én felhasználom, a nagyokat anyukámnak adom, vagy mézet veszek beléjük. Így ezek nálunk folyamatos körforgásban vannak.
  3. A mosógépem energiatakarékos, mosogatógépem nincs.. A hajam nem szárítom meg mosás után (este megmosom lefekvés előtt reggelre száraz és szögegyenes :)) 
  4. Ásványvizet már 1 éve nem vettem. Helyette van egy vízszűrős kancsóm. Jobb is így, mert naponta kb. 3 liter vizet megiszok, legalább kevesebb pet palack használok fel és cipekednem sem kell. Egyedül a fürdésnél nem szoktam spórolni í vízzel, mert imádok lubickolni  a kádban :))
  5. Vízen kívül gyógyteákat vagy fehér teát iszom, néha szörpöt. Kb. évente egyszer-kétszer cukros löttyöt, ha nagyon nincs más a közelben.
  6. Tv-t kb. napi 1 órát nézek, vagy annyit sem. Ha nem lenne a lakásban abba sem halnék bele...
  7. Szekszárd kis város, így ahová tudok gyalog megyek. Ha mégis nagyobb távra megyek akkor marad a bicikli. Még ritkább esetben, ha valami nagyobb terhet szállítok vagy késésben vagyok robogózok.
  8. Mindig vászon bevásárlószatyorral megyek a boltokba vagy a piacra kosárral. Ha mégis arra vetemedek, hogy műanyag szatyrot gyűjtöttem be, akkor azt szemeteszsáknak használom fel.
  9. Van egy olyan mániám is, hogy a pár hirdetéses papírt begyűjtök, kis cetlikre tépkedem és a hátuljukra írok magamnak emlékeztetőket.
  10. Ja gyűjtöm a pet palackok kupakjait is. Még nem tudom mi lesz a sorsuk... Régebben volt olyan, hogy beteg gyerekeknek, felnőtteknek kellett gyűjteni és ezzel lehetett nekik segíteni. Ha esetleg ilyet hallok majd odaadom nekik.
  11. Naponta 1 órát tornázok heti 3szor és még heti 3szor napi 20 percet, a maradék egy napban pedig pihenek. :))
  12. Cukor helyett általában mézzel ízesítek, de szerencsére nem vagyok nagy édesség rajongó. Csokit is csak elvétve veszek a boltban. Ha valami édességre vágynék sütök magamnak kekszet vagy muffint.
  13. Fehér liszt helyett vagy fele- fele arányban teljes kiőrlésű tönköly búza lisztet és sima lisztet vagy kizárólag csak tk. tönköly lisztet használok. Igazából ez 2 dologtól függ, az étel jellegétől vagy attól, hogy kinek készítem. (ha csak én eszek belőle akkor tuti 100% tk. liszt)
  14. Télen csíráztatok.
  15. Ha olyanom van még búzafüvet is nevelek télen és iszom a levét is.
  16. Nyáron sok zöldséget gyümölcsöt eszek, nagyon szeretem nyersen a sárgarépát és a paradicsomot. Ilyenkor egyet-egyet meg is eszek minden nap.
  17. Van kefir gombám, ezt is itthon készítem el magamnak.
  18. Cukros müzliket sem eszek, én keverek magamnak gabonapelyhekből. (persze azért néha elcsábulok ám, de csak néha)
  19. A fehér kenyérrel úgy vagyok, hogy a frissen sült ropogós héjú még szinte meleg kenyérnek nem tudok ellenállni, de nagyon szeretem a tk. lisztekből készült kenyereket is. Venni nagyon ritkán veszek kenyeret is, inkább azt is itthon sütöm. Bár legtöbbször kenyér helyett puffasztott rizsszeletet, vagy extrudált kenyeret eszek. De ezt sem mindenhez, nem követem vele a magyar szokásokat hogy szinte mindenhez kenyeret eszünk.
  20. Öblítőszer helyett ecetes illóolajos keverékkel frissítem a ruháim. (persze nem olyan illatosak, de nem is szennyezem velük a talajt). Ja és az ecetnek köszönhetően Calgont sem kell vennem :)) Mosóport még használok, de amint elfogy csak mosószódát és mosódiót fogok venni.
  21. Kipróbáltam a natúr tisztálkodási szereket is, de ezek nekem nem jöttek be. Így maradt a többi, amit más is használ.
  22. Igyekszem magyar termékeket vásárolni az üzletekben, egyébként amit tudok inkább a piacról, zöldségestől, bioboltból szerzem be.
Na jól van többet nem írok, mert egyrészt más már nem jut az eszembe, másrészt meg azt fogjátok hinni, hogy túl egészségesen étkezek, ami egyébként nem igaz, mert szeretem én is az "egészségtelenebb" kajákat is, de amit tudok itthon elkészítek magamnak és már is egy fokkal egészségesebbé tettem  :))  Ja és még valami, egyébként környezetmérnöki diplomám is van :)) Persze ez nem feltétlenül tartozik ide, de úgy gondoltam azért megemlítem..











4 megjegyzés:

Kati írta...

Te tényleg nagyon környezettudatosan élsz.

Panna írta...

Kati,

Ha Te mondod ;))

Emoke írta...

hú én ennyire nem vagyok rendes. :( Figyelek sok mindenre, de mindenre nem lehet. Diplomádhoz gratula! :) A mosódió nekünk nem jött be. :( Vagy valamit nagyon rosszul csináltam. Mosószódát viszont végre tudtam venni Szegeden a dm-ben!!! Mindjárt 2 zacskóval. Szóval takaríthatok majd vadul. :D

Panna írta...

Emőke,

Akkor lehet jobb lesz minél hamarabb kipróbálnom a mosódiót?? Biztos nem lehet rosszul használni, csak ez olyan, mint nálam a natúr kozmetikumok egyszerűen nem jött be és kész :)) Amúgy a mosószódát én majd mosogatáshoz is akarom használni, azt mondják arra nagyon jó :))

Ja és én sem vagyok ám mindig rendes :)) Csak törekszem rá :))