Keresés ebben a blogban

2011. szept. 23.

Currys csirkemell kuszkusszal

Az alap ötletet a Blikk Nők Konyha 2011/09. száma adta, mégpedig a  "Csirkemell marokkói kuszkusszal" recept volt az inspiráció forrása. (Amit most nem írok le, mert csak ihletet adott és nem egyezik meg az én receptemmel. Viszont jó ötletadó volt a konyha polcomon árválkodó kuszkusz felhasználásához.)  Az újságot egyébként a a benne szereplő gombás receptek miatt vettem meg. Bár, hogy őszinte legyek szívesen olvastam volna még több gombás receptet.. Na jó, azért így is akad kedvemre való a választékból :)) és persze a többi receptből is. Akkor jöjjön a recept... ami megint azért volt jó, mert gyorsan kész van és nem kell sokat várni az ebédre. Éljen az egyszerűség :))

Hozzávalók:
  • 2 nagyobb csirkemell
  • olívaolaj
  • fűszerek: só, bors, curry, gyömbér
  • kuszkusz
  • narancslé
  • mazsola
Elkészítés:
  1. A húst megmosom, felkockázom, megszabadítom a hártyás részektől, ha esetleg található rajta. Sóval, borssal, curryvel és gyömbérrel  ízesítem.
  2. Olívaolajon puhára sütöm a fűszerezett húst.
  3. A mazsolát átmosom és beáztatom.
  4. A narancslevet felmelegítem, belekeverem a beáztatott mazsolát és annyi kuszkuszt, amennyit felvesz. Fedőt teszek rá és hagyom, hogy a saját gőzében megpuhuljon. (mire a hús elkészül már a kuszkusz is réges-rég ehető lesz)

11 megjegyzés:

Kati írta...

Még sosem ettem kusz kuszt, de gyömbért és curryt sem, pedig ez utobbi van egy tasakkal a polcomon, de ezek ellenére jól hangzik a recept.

Panna írta...

Kati,

Nekem is van olyan fűszerem, amit még nem használtam, de igyekszem minél több fajtát kipróbálni ... (Szeretek kísérletezni.)

Barbi konyhája írta...

Sosem ettem még kuszkuszt, de ez nem tartana vissza attól, hogy megkóstoljam! Nagyon gusztán néz ki! :))

Panna írta...

Barbi,

Van egy nagyon jó érvem a kuszkusz mellett ---> 5 perc alatt elkészül. Szerintem ez a leggyorsabb köret, érdemes kipróbálni ;)

trollanyu írta...

Ezt igazán az én ízlésem szerint főzted:) Isteni finom lehet, nálunk a kuszkusz rendszeresen szerepel a menün, a padlizsános, cukkinis citromos a specialitásom. Nem is értem miért nem került még fel a blogra. A curry egy nagyon sokoldalú fűszer, én gyakran használom. Szívesen ettem volna nálad:)

Barbi konyhája írta...

Ez nagyon jó hír!!! :) Köszi!

Mrita írta...

Még én sem ettem kuszkuszt, de olyan gusztán néz ki, ki fogom próbálni.

Petra írta...

Nagyon guszta lett. A kuszkusz eddig az én életemből is kimaradt, de ami késik...

Katucikonyha, írta...

A kuszkusz szuper, imádom, de a párosítás is nagyon tetszik!

Angi Angéla írta...

Én sem ismerem sem a kusz kusz-t, sem a curryt, de azért szivesen bevállalnám mindkettőt!

Panna írta...

Trollanyu,

Remélem hamarosan felkerülnek hozzád is a kuszkusz receptek.. legalább tudok még én is kísérletezni :)) Láttam ám, hogy Te is szereted a curryt :)) Én pedig szívesen vendégül láttalak volna!!

Barbi,

;))

Mrita,

Próbáld csak ki.. nem bánod meg, ígérem!!

Petra,

Akkor Neked is feltétlenül ki kell próbálnod!!

Kata,

Ugye? Nálam is nagyon bevált :))

Angéla,

Egyszer ha lesz alkalmad ismerkedj meg mindkettővel, akár külön-külön is, mert nagyon finom mindkettő!!