Keresés ebben a blogban

2011. okt. 12.

Jamie Oliver hal tortája, azaz Fantastic fish pie

 Ezt a Jamie Oliver receptet már réges-rég kiírtam magamnak, miközben nézegettem a videóit. Azzal a címszóval, hogy ezt feltétlenül ki kell próbálnom. Persze szokás szerint feledésbe merült egészen mostanáig. Apukám kedvéért csináltam meg, mert szereti a halat és én is :)) Ugye megint jött a kérdés. Mi lesz az ebéd? Mondom hal torta.. Tipikus pasis válasz: Nem lehetne csak hal torta nélkül?? Mondom nyugi, bízz bennem finom lesz. Na és kinek lett igaza? Természetesen nekem, mert finom volt :))

Hozzávalók:
  • 4 nagyobb burgonya
  • vaj
  • szerecsendió
  • spenót
  • pici olaj
  • 4 tojás
  • 1 fej hagyma
  • 2 sárgarépa
  • bors
  • 2 dl tejszín
  • 2 teáskanál mustár
  • kevés citromlé
  • 2 szelet Pangasius halfilé
Elkészítés:
  1. A burgonyákat meghámozzuk, megmossuk, felkockázzuk és sós vízben megfőzzük. Megfőzzük a tojásokat is. (Jamie szerint egyszerre is megfőzhetjük őket, csak akkor természetesen héjába főzzük meg a burgonyákat is.) 
  2. A megfőtt burgonyát összetörjük, sóval és szerecsendióval ízesítjük. Olívaolajat is adunk hozzá és a szokásos módon krumplipürét készítünk belőle.
  3. Közben egy kevés olíva olajon üvegesre pároljuk a felaprított vöröshagymát. Hozzáadjuk a spenótot és a sárgarépát (Az eredeti recept szerint a répát karikákra kell szeletelni, nekem viszont volt a fagyasztómban egy adag hosszúkásra szeletelt répám, így ezt adtam hozzá.), sóval és borssal ízesítjük,  majd megpároljuk őket. Ha kész felöntjük a tejszínnel, a mustárral és a citromlével ízesítjük és picit összeforraljuk őket.
  4. A kivajazott sütőtálunk aljára helyezzük a hal szeleteket. Erre jön a felkarikázott tojás. Majd nyakon öntjük a spenótos mártással. Végül pedig az egész tetején egyenletesen elosztjuk a krumplipürét. Kb. fél óráig sütjük, míg a teteje meg nem pirul.

16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ugyan nem szeretem a halat, de ez nagyon jól néz ki! Megkóstolnám szívesen, hátha mégis ízlene. :))

Panna írta...

Flóra,

Szerintem nem a hal íze a domináns ebben a "tortában", de pont jól összepasszol benne minden :))

Kati írta...

Na akkor most én is megjegyetztem magamnak ezt a Jamie receptet, mert mi nagyon szeretjük a halat.

Katucikonyha, írta...

Ezért most nem lelkesedem, no nem a recepttel van a gond, a hallal. :-(

Panna írta...

Kati,

Akkor jól is teszed, ha megjegyzed :))

Kata,

Ó, jaj! Nem szereted a halat? No sebaj, több marad nekünk akik szeretik :))

Mrita írta...

Hát ez fantasztikus recept, nagyon finom lehet és guszta lett. Vittem a receptet, mi imádjuk a halat.

Panna írta...

Rita,

Örülök, hogy azért páran szeretitek a halat :))Mondjuk szerintem nem egy tipikus fotogén étel, de az íze kárpótolt érte :))

Kreatív konyha írta...

Szeretjük a halat, ez a recept mindenképpen megér egy próbát! Köszi

trollanyu írta...

Rengeteget fish pie-t ettem, míg Skóciában laktam, addig nem is hallottam róla, én szeretem, rákocskákkal megspékelve még finomabb. De sajnos a családom nem eszi meg. Jamie nagy kedvencem nekem is:)

Panna írta...

Kreatív konyha,

Szívesen, örülök ha tetszik :))

Trollanyu,

ÓÓ, rákocskákkal megspékelve csak még finomabb lenne :)) Úgy látom nagyon megosztó a hal a bloggerek és családjaik között...

Petra írta...

Nekem nagyon tetszik! Vittem is a recidet, ki fogom próbálni. :)))

Panna írta...

Petra,

Ennek nagyon örülök, majd újságold el légyszíves, hogy ízlett e Nektek is!

Ditta tortái írta...

Mostanában nem nagyon kívánom a halat,pedig nagyon szeretem:-),de nagyon tetszik,na majd egy jó 2 hónap múlva elkészítem:-)

Panna írta...

Ditta,

Akkor raktározd el a receptet, hátha megkívánod valamikor :D

Seafalcon írta...

Szia,

1. Most találtam a blogodra, az első, hogy az én rossz szemem nem nagyon szereti a betűtípust (sajnos).

2. a Krumplipüré franciás, tehát csak olíva olajjal, vagy megy még bele tej is, ahogyan itthon készítjük? Mert tej a hozzávalóknál sincs...

3. Szeretek mindenféle halat, így a recept eltéve, és egyszer elkészítve! Most éppen hústalanul főzünk, de a hal ugye nem hús...

4. Klassz receptjeid vannak, jó a blogod!

5. Követlek. De nem meg! :)

Panna írta...

Seafalcon,

1. Belátom igazad van és választok egy olyan betűtípust, ami már remélem olvasható lesz számodra is, ha esetleg még mindig nehezen olvasnád a blogom a változtatás után is, akkor kérlek jelezz még mindig vissza.

2. A krumplipürét én hagyományosan készítettem el, azaz tejjel és margarinnal. Csak az eredeti recept szerint kell másként és a kiírásnál inkább megmaradtam a Jamie féle receptnél.

3. Örülök, hogy tetszik a recept, ha egyszer elkészíted írd meg, hogy ízlett e.

4. Köszönöm! :))