Keresés ebben a blogban

2011. dec. 5.

Paprikás gombóc

Ha már ennyire belejöttem a "bombócolásba", akkor nem csak édességet, hanem főételt is készítettem. Mégpedig az egyik kedvencemet. Anyukám szokott vele néha napján meglepni, no nem azért mert én nem tudom elkészíteni csak úgy, mert tudja, hogy nagyon szeretem :))


Hozzávalók:
  • 6-8 nagyobb krumpli
  • 2 tojás
  • liszt
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • esetleg 1 pörkölt kocka

Elkészítés:
  1. A krumplikat meghámozom, felkockázom és sós vízben puhára főzöm. (Ha azt szeretnénk, hogy sok gombóc legyen akkor sok krumpli kell)
  2. A puhára főtt krumplit összetöröm, hozzáadok 2 tojást és 1 kiskanál sót. Hozzáadok annyi liszttel, amennyit felvesz hogy könnyen gombócolható tésztát kapjak. Gombócokra osztom a tésztát és a krumpli főzövízében kifőzöm őket. Akkor jók, amikor feljönnek a víz tetejére.
  3. Közben felaprítom a hagymát és olajon üvegesre pirítom. Felöntöm vízzel, sóval ízesítem és adok hozzá 1 evőkanál pirospaprikát. Hogy sűrűbb szaftot kapjak adok hozzá 1 pörkölt kockát is.
  4. A szaftba beleforgatom a kifőtt gombócokat. Pár percig még együtt főzőm őket. Még jobban besűrűsödik. 
  5. Tejföllel tálalom. :)
  6. Ja egyébként felénk hívják szaftos gombócnak is :):):)

11 megjegyzés:

Kati írta...

Na ilyet még nem ettem, de nagyon finom lehet:)

Éva írta...

Hát ezt nem ismerem, de nagyon finom lehet. Guszta !

Petra írta...

Hű, de fincsi. :)

Seafalcon írta...

Szeretem! Édesanyám is csinálta, jó, hoyg eszembe juttattad!
Vittem a receptet!

trollanyu írta...

Gombóc gombóc hátán:) Nagyon finom:) Egszer már ettem ilyet, csak a szósz tejföllel volt keverve. Nekem ízlett.

Panna írta...

Kati, Éva,

Pont azért tettem fel a receptet, mert még nem láttam sehol. Bár azt azért nem gondoltam, hogy ennyire ismeretlen..

Petra,

Ugye? Én nagyon szeretem :))

Seafalcon,

Nekem is anyukám csinálja gyakrabban, de most eszembe jutott, hogy én is milyen rég ettem és hát megkívántam :))

Trollanyu,

Most egy darabig nem lesz gombóc :)) Tejfölös habarással is finom lehet :)

Barbi konyhája írta...

Nézd már, sós bonbon! :D
Nálad mostanában minden gömbölyű!
Biztosan nagyon finom, így tejföllel ebédre simán szeretném!

Panna írta...

Barbi,

Nem pont bonbon :D de ebédnek és még vacsinak is kiváló :D Én nagyon szeretem :D De most egy ideig ez volt az utolsó gömbölyű étel itt :D

Seffer Lilla írta...

Nagyon tetszenek az ötleteid, ez az étel pedig egyszerű és biztosan nagyon finom, szóval mentettem is. Köszi...:)

Panna írta...

Lilla,

Nekem ez az egyik kedvenc ételem :)Remélem Nektek is ízleni fog :)

EdinaH 65 blogja írta...

Fini