Keresés ebben a blogban

2012. jan. 17.

Játék Katinál

Kedvenc szakácskönyvünkről kell egy ajánlót írni Kati blogszülinapi játékában. Nekem még nincs temérdek szakácskönyvem, de receptem már annyi van, hogy akár Dunát is rekeszthetnék belőlük. Gyűjtöm őket az internetről, mondanom sem kell, hogy bújom a gasztro blogjaitokat és bizony, amelyik receptbe egyből beleszeretek az megy is a a "könyvjelzőkbe". Már olyan sok ilyen receptem van, hogy először csináltam egy külön kipróbálandó ételek mappát. Aztán rájöttem, hogy ez így nem elég és amúgy is egy idő után kezdett teljesen átláthatatlanná válni. Hiszen napi szinten 4-5 receptet biztosan elmentek. Így születtek meg a mappán belül az újabb almappák a különböző kategóriáknak. Van itt például kenyér, keksz, húsos ételek, hús nélküli ételek, süti, lekvár, leves és még sorolhatnám mennyi minden. Aztán anyukám pletyis újságjaiból is rendszeresen kitépem a recepteket. Azok is egy nagy gyűrűs mappába vannak gyűjtve. Bár már nem ártan egy újabb mappát is vennem. Szóval temérdek sok receptem van. Ráadásul mostanában mindig van valakinél valami újdonság, amit feltétlenül ki kell próbálni. Szeretek újdonságokat kipróbálni. A gasztro blogoknak hála van hová nyúlnom, ha valamilyen recept kell. Nem is akarok hát túl sok szakácskönyvet felhalmozni. Persze pár alap kötet van nekem is és van olyan is, amire nagyon vágyok, hogy meglegyen.

Sütiket nem túl gyakran láthattok nálam. Én inkább az olyan édességeket szeretem, amiket sokáig el tudok tárolni vagy gyorsan el tudom készíteni. Ezek a kekszek és a muffinok. Meg az az igazság, hogy nem is olyan gyakran vágyom édességre. Inkább a sós dolgokat szeretem. A nagymamám szerettette meg velem a kelt tészták készítését is. Tőle lestem el, hogyan kell formázni a brióst, a kakaós csigát vagy a sós kiflit. Gyakran készítek hát valamilyen kelt tésztát. Ilyenkor vagy saját kútfőből, a már bevált receptem alapján készítem a tésztát vagy amikor valami nem megszokottra vágyom csak előveszem, ezt a könyvem:



A könyv címéből is láthatjátok, hogy rengeteg kenyér, kalács, kifli, zsömle, péksütemény, pogácsa, kuglóf, fánk, nekem való sósság, lángos, lepény és pite receptet tartalmaz. 

Aztán van egy könyv, amire nagyon vágyom, főleg mióta sikerült átlapoznom és tüzetesebben megnéznem. Első nézegetésre úgy vélem elég sok olyan recept van benne, amit biztosan elkészítenék, de a könyv ára miatt még várat magára a beszerzés. 

A vágyott könyv

2 megjegyzés:

Kati írta...

Hát te Panna, hogy mi milyen egyformán gondolkozunk néha, nálam is kb háromnegyed éve vágyott könyv Jami Oliver Jamie természetesen című könyve, a Párom el is akarta hozatni nekem az angyallal, de karácsony szombatja előtti napon derült ki, hogy abban az egyetlen romániai online könyvesüzletben ahol megtalálható volt elfogyott. Szegénykém nagyon szomorú volt, hogy nem tudott vele örömet szerezni nekem. De most sikerült a Park Kiadótól az utolsó példányt megrendelni, és egy ismerősöm, ha minden igaz elhozza Budapestről. Már alig várom, főleg ha te azt mondod, hogy belelapoztál és megtetszett. Én még nem láttam, mert itt nálunk könyvesboltban nem lehet megkapni.
Az a kelt tésztás könyv is tetszene nekem, szépen megírtad a könyvajánlódat, nagy örömet szereztél vele:) Köszönöm, hogy velem ünnepelsz, játszol:)
Jó hosszú lére eresztettem:))

Panna írta...

Kati,

Örülök, hogy ebben is hasonlítunk és hogy játszhattam. :) Nekem tényleg nagyon tetszik ez a Jamie könyv. A többit is átlapoztam, de szerintem ez a legjobb az összes közül és ebben tényleg sok olyan recept van, amit könnyen el is lehet készíteni. Nagyon rendes a párodtól, hogy meg akart lepni vele. Remélem hamarosan már a kezedben tarthatod a saját példányod meg majd főzöl is belőle hamarosan! Várom a beszámolód ;)