Keresés ebben a blogban

2012. márc. 2.

Vaníliás karika

Én is áldozatul estem az újabb blogokon végigsöprő vaníliás karika láznak. Pont mielőtt felfedeztem, hogy több helyen is készült, előtte ábrándoztam róla, hogy én azt mennyire szeretem. Aztán teljesült a kívánságom és találtam hozzá receptet. A sok lehetőség közül végül Tücsök bogár  vaníliás karikájára esett a választásom. Az ő receptjeiben még sosem csalódtam ;)

Hozzávalók:
  • 35 dkg liszt
  • 5 dkg kukoricaliszt
  •  25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 vaníliarúd
  • csipet só
  • 2 tojássárgája
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 20 dkg étcsoki a bevonáshoz
Elkészítés:
  1. A cukrot a vaníliarúddal együtt kávédarálón porrá őröljük.  
  2. A liszteket, a sót és a sütőport összekeverjük, hozzámorzsoljuk a vajat. Hozzáadjuk a többi alapanyagot is és összedolgozzuk. Cipót formálunk belőle, fóliába csomagolva betesszük a hűtőszekrénybe.
  3. Lisztezett deszkán kinyújtjuk, linzerszaggatóval kiszaggatjuk, amíg el nem fogy a tészta. 10-12 perc alatt megsütjük.
  4. A csokoládét vízgőz fölött megolvasztjuk. A vanília karikákat belemártjuk, majd sütőpapírral bélelt tálcán a hűtőbe tesszük dermedni.

      7 megjegyzés:

      Barbi konyhája írta...

      Kéééérek!!! Imádom! :))

      Éva írta...

      Nagyon guszta! Te kis keksz imádó!:)

      Tücsök Bogár írta...

      Nagyon hízelgő számomra amit írtál! :))) Örülök, hogy megcsináltad, nagyon szép lett. (Szerintem szebb, mint az enyém.) :D

      trollanyu írta...

      Nagyon ügyes vagy:) Gyerekkoromban én is nagyon szerettem, mentem az ötletet:)

      Seffer Lilla írta...

      De helyesek, nálam ő volt a nyerő a pilóta keksz előtt...:) Küldhetnél egy párat...:)

      Panna írta...

      Barbi,

      Én is ;) Küldjek?

      Éva,

      Képzeld már az is meg van, hogy milyen kekszet sütök ezután :D

      Tücsök Bogár,

      Nekem a Tieid is nagyon tetszettek, különben el sem csábultam volna :) és milyen finomak :D :D

      Trollanyu,

      Én még most is nagyon szeretem, de hát amúgy is keksz, aminek meg nem tudok ellenállni :)

      Lilla,

      Én is jobban szeretem, mint a Pilótát :D Küldök én szívesen ;)

      Roza írta...

      Nagyon ügyes vagy, Panna!
      A karikáid nagyon guszták lettek!:)