Keresés ebben a blogban

2012. ápr. 4.

Gyros avagy ezt készítettem a Blogkóstoló 2. fordulójára

Ezúttal  Adél (Afraa) lett a Blogkóstoló 2. fordulójának háziasszonya. A játék ötletes nevének pedig Trollanyu a kitalálója. Szerintem nagyon találó. Már az első fordulóban is részt vettem, mert már akkor is tetszett ez a fajta játék. Akkor kukorica krémlevest főztem Petra blogjáról. Nem is volt kérdés, hogy a második fordulóra is jelentkezek e vagy sem :) Ezúttal Fortuna Tünde blogját szánta Nekem. Bevallom nehezemre esett választani. Először valami kelt tésztát szerettem volna, aztán végül mégiscsak keleszteni is kellett a kiszemelt ételem, de igyekeztem olyat választani, amiből egy finom vacsorával lephetem meg magunkat. Így jött a gyros, mint választott étel. Jobban mondva csak a pita receptjét koppintottam Tündétől :)

Hozzávalók a pitához:
  • 75 dkg liszt
  • 1 kocka élesztő
  • 3 teáskanál só
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 kiskanál szárított bazsalikom
  • 1 teáskanál cukor
  • 4 dl víz

Elkészítés:
  1. Az élesztőt a langyos cukros vízben felfuttatom.
  2. A lisztet, a sót és a bazsalikomot elvegyítem. Belekeverem az olívaolajat, majd összegyúrom a felfuttatott élesztővel.
  3. Kb. 1 órán át hagyom kelni.
  4. Lisztezett deszkára borítom a tésztát és 12 egyenlő részre osztom. A kapott gombócokat kb. fél cm vastag korongokra nyújtom. Kb. 20 percig hagyom még pihenni őket. Közben a sütőt előmelegítem.
  5. A sütő aljába 1 kis lábasba vizet teszek, ez gondoskodik a gőzről. A pita korongokat sütőfóliával bélelt tepsire teszem. Víz spriccelővel picit megspriccelem őket, majd mehetnek is a sütőbe.
  6. Pár percig hagyjuk pihenni a megsült pitákat. Majd az oldalát megvágva megpillantjuk a zsebet, amibe jöhet a töltelék :)

Gyros hozzávalók:
  •  csirkemell
  • gyros fűszerkeverék
  • tejföl
  • szárított kapor
  • kígyó uborka
  • paradicsom
  • káposzta
  • Erős Pista (annak aki szereti, én igen ;)

Elkészítés:
  1.  A piták már elkészültek, várják, hogy megtöltsem őket :)
  2. A csirkemellet felkockázom, gyros fűszerkeverékkel bepácolom és picit állni hagyom.
  3. Egy nagy tejfölt összekeverek a szárított kaporral.
  4. Az uborkát, paradicsomot felszeletelem. A káposztát vékony csíkokra szeletelem.
  5. Közben a húsi is megpácolódott már, készre sütöm, egy kevés olajon.
  6. A töltelék is elkészült. Mindenki kedvére tölthet a pitába, a zöldségekből a húsiból és az ízesített tejfölből, annyit amennyit szeretne.


10 megjegyzés:

Tündérkonyha írta...

Nagyon szép lett a pitád, remélem nem csalódtál benne ;)

Katucikonyha, írta...

Hű, de jó, eddig lemaradtam erről a játékról, na majd legközelebb. Imádom a gyrost (de csak a házit), szóval meghívhatsz. ;-)

Panna írta...

Tündi,

Olyannyira nem, hogy meg is jegyeztem, ilyet fogok többször sütni ;)

Kata,

Sajnos lemaradtál a gyrosról is, még múlt héten készült, csak csúszott a poszt :( Remélem a következő játékban már részt tudsz venni!

Mrita írta...

Nagyon guszták a pitáid, szívesen elfogadtam volna egyet.

Tündérkonyha írta...

Örülök Panna, és hogy neeze is de tudtál nálam választani valamit amivel nem is nyúltál mellé. Én még tipródom...

Seffer Lilla írta...

Nagyon jól néz ki, friss saláta, husi, mi mkell ennél több...:O)

Emi írta...

Nagyon finomnak néz ki! Én is belekóstoltam már a blogba:) Jó kis játék!

Barbi konyhája írta...

Nagyon szeretem és még nem sütöttem pitát! Én is örülnék egy ilyen vacsinak!! :)

trollanyu írta...

Istenien néz ki és milyen rég nem volt nálunk:) Az is jó, hogy eszembe jutott a játék, nekem is készítenem kell valamit:) Boldog ünnepet:)

Panna írta...

Mrita,

Köszönöm! :) Adtam is volna ;)

Tündi,

Szerencsére még van időd elkészíteni az általad választott ételt ;) Pita meg sül máskor is ;)

Lilla,

Tényleg nem kell ennél több ;)

Emi,

Igen, néztem, hogy már Te is elkészítetted a választott ételed ;) Jó ez a játék :)

Barbi,

Na akkor próbáld ki még a pita sütést is, igazán nem bonyolult ;)

Trollanyu,

Akkor talán a hosszú hétvégén most el is tudsz készíteni valamit ;) Csak sikerüljön választanod! Na meg akkor Nektek is hamarosan gyrosozni kell :) Kellemes Ünnepeket Nektek is!