Keresés ebben a blogban

2012. jún. 12.

Zabos fonat

Blogkóstoló 3. fordulójának ezúttal Trollanyu volt a háziasszonya :) Fortuna jóvoltából pedig 4Gyerek blogjáról kóstolhattam meg egy újabb finomságot. Megízleltem már Tőle a házi gyömbérsörét és a virslis copfokat. Most is egy kelt tésztától csábultam el, mint láthatjátok. :)

Hozzávalók:
  • 2 dl tej
  • 3 dl víz
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1,5 ek só
  • 25 dkg zabkorpa
  • 10 dkg zabpehely
  • 45 dkg búzaliszt
  • 1 tojás
  • 7,5 dkg olvasztott vaj
A tetejére:
  • 1 tojás a kenéshez
  • szezámmag a tetejére
 Elkészítés:
  1.  A fenti hozzávalókat összedagasztottam. Duplájára kelesztettem.
  2. 16 egyenlő részre osztottam, kissé meggömbölygettem a darabokat, majd mindegyik darabot 3 részre osztottam, egyforma darabokat sodortam belőlük, megfontam.
  3. Sütőfóliás tepsire tettem, ismét keltek (talán 25 percet), lekentem a tojással, megszórtam zabpehellyel.
  4.  Előmelegített sütőben megsütöttem.


10 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki guszta! Ehhez hasonlót már én is csináltam. Nagyon finom volt gondolom!

Kati írta...

Szépek lettek, ügyes vagy:)

trollanyu írta...

Szép, finom és egészséges, nagyon klassz kis kelt tésztát választottál:)

Barbi konyhája írta...

Jó kis elcsábulás ez is!! Finom lehet nagyon, nekem jöhetne!! :))

4Gyerek írta...

én is el bírnék csábulni, ebben az órában is.

Verus írta...

Ez nagyon jól hangzik és gyönyörűek lettek.

Panna!Hirdettem egy játékot, kérlek nézz be hozzám, örülnék, ha csatlakoznál :-)

Panna írta...

Éva,

Igen nagyon finom volt :) Jól választottam :)

Kati,

Köszönöm! :)

Trollanyu,

Hát ha még tk. liszttel is csináltam volna :) De tényleg jó választás volt :)

Barbi,

Nekem is jöhetett ;)

4Gyerek,

Ne is mond, én is :D

Verus,

Köszönöm! Megyek megnézni a játékod :)

Emi írta...

Zabos? Az nem csak a lovaknak jó:)) Hmm... Megkóstolnám szívesen!

Seffer Lilla írta...

Hmmm, nagyon guszta!

Panna írta...

Emi,

Bizony nem csak a lovaknak jó :) Készítettem most már belőle zabos fonatot, muffint és zabkását is, nekem bejön :)

Lilla,

Köszönöm! :)